Trening ogólnorozwojowy

sport-1235019_1920Trening ogólnorozwojowy jest najlepszą rutyną treningową dla osób zaczynających swoją przygodę ze sportem. Osoby, które po dłuższej przerwie wracają do ćwiczeń również powinny od przygotowania organizm do większych obciążań. Celem treningu ogólnorozwojowego jest pobudzenie wszystkich partii mięśni do późniejszego wzmożonego wysiłku. Trening ogólnorozwojowy powinien trwać około 12 tygodni, a ćwiczenia powinny być wykonywane 3 razy w tygodniu. Podstawową kwestią w czasie tego cyklu jest prawidłowe wykonywanie ćwiczeń. Prawidłowa technika będzie kluczowa dla późniejszych treningów. Podczas treningu zaczynamy od ćwiczeń złożonych, które angażują wszystkie mięsnie, jak pompki, wyciskanie czy przysiad. Kolejnym etapem powinny być ćwiczenia izolowane na konkretne mięsnie. W czasie treningu zaczynamy od największych grup mięśni i stopniowo przechodzimy do mniejszych. Przykładowy trening powinien zawierać ćwiczenia na nogi, klatkę piersiową, plecy, braki, triceps i biceps. Ważna jest przerwa miedzy zajęciami, aby dać szanse mięśniom na regenerację.